trešdiena, 2015. gada 18. marts

Aspazijai- 150


Marts ir dzejnieces Aspazijas jubilejas mēnesis. 16.martā atzīmējam izcilās latviešu literātes 150 gadu jubileju. 

Tāda es esmu
Tik jautra kā burbuļu avotiņš,
Tik sēra kā pāri tam vītoliņš,
Deg acīs zaļš spītības uguntiņš,
Iz pirkstu galiem skrej zibentiņš - 
Jā, tāda es esmu - To zinat!
Nu nākat un manu mīklu minat!
Starp ikdienas rūpju skārieniem,
Starp pārdzīvotiem uzskatiem,
es esmu kā roze starp rāceņiem,
Kā uguns starp sausiem žagariem -
Jā, tāda es esmu - to zinat!
Nu nākat sev pirkstus apdedzinat!
/dzejoļa autors Aspazija/
"Lielās latviešu dzejnieces Aspazijas dzejas pasaule ir unikāla. Katrs viņas radītais dzejolis slēpj sevī šīs unikalās pasaules daļiņu – viņas dvēseles, viņas sirds, viņas likteņa mīklu.
Lasot šo dzeju, rodas nepārvarama tieksme atminēt tās mīklu , izjust dzejnieces pārdzīvojumu un domu dziļumu, to patieso jēgu.
Šajā krājumā ir dzejnieces Mīlas mīklas – tās maigums un līksme, ilgas, lepnums un rūgtums:

Sen sfinksas mīklas
Jau atsegtas ir,
Tik viena – kas mīla? –
Vēl jāizšķir…

Un viņas nemainīgās piederības apliecinājums Patiesumam, Lielumam , Daiļumam:

Es visur rada esmu lielumam,
Ar sīkumu, ko apņemt var ar roku,
Ar zemumu es gurdi zemē ploku,
Ja mani važās liktu, mani lauztu –

/Ruta Marjaša/

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru

Piezīme. Tikai šī emuāra dalībnieks var publicēt komentārus.